15 Mart 2013 Cuma

Paris ve Londra'da Beş Parasız


Kitabı ilk Tumblr'da gördüm. Birisi fotoğrafını paylaşıp "Bir gecelik ömrü olan kitabım" gibi bir şey yazmıştı. İsmi Paris ve Londra'da Beş Parasız. Paris'i pek sevmem ama Londra olunca akan sular durur benim için. Arka kapağına baktım internetten. Buyurun;


Hemen D&R'dan sipariş verdim, gelmesini insanlar için küçük ama benim için büyük bir sabırla bekledim. Beklerken heyecanım büyüktü. Zira insanların bu kadar büyüttüğü, ulaşılmaz lüksteki Paris'in arka sokaklarını, yoksul kesimini tanımak için bir fırsatım olacaktı. Aynı şekilde Londra için de. Bu kadar sevdiğim bir şehrin her yönünü öğrenmem için inanılmaz bir fırsat. Hem de 20. yüzyılın ilk yarısındaki hali.
Beklerken kitap geldi, derslerden dolayı çok fazla zaman ayıramama rağmen, 4-5 günde bitirdim. Şimdi biraz inceleyelim:

Öncelikle kitabın beğenmediğim yönlerini söyleyeyim. Gerçi sadece bir yönü var, o da arada Fransızca sözcüklerin kullanımı. Her ne kadar sayfa sonunda açıklama ve çevirileri bulunsa da Fransızca'ya olan kişisel nefretimdendir bundan hoşlanmamam.

Kitabın yazımı, anlatımı, üslübu, çevirisi çok güzel. Anlatılan her şeyi aklınızda canlandırmak mümkün. Betimleme ve öyküleme çok başarılı. Bir insanı tarif ettiğinde insanın hem dış görünüşünü, hem de duygularını ve düşüncelerini canlandırıp hissedebilirsiniz.
Yoksulluk, düşkünlük üzerine yazılmış bir kitap. Ama yoksulları aşağılayıcı değil. Sokakta gördüğünüz dilenciye, üztü başı yırtık saçı sakalı uzamış bir adama bakışınızı değiştirecek bir kitap. Ülkemizde bazı şeylerin abartıldığını göreceksiniz. Öyle ki, tıp okumuş bir Avrupalının düşkünler evinde kalabileceğini göreceksiniz. Açlığın insana etkisini, günlerce aç kalsa da hırsızlık yapmayacak şerefli insanlar olduğunu düşüneceksiniz. Paris'te restoranların nasıl olduğunu, tonlarca para verilen yemeklerin ne aşamalardan geçtiğini göreceksiniz.

Kitabın son sayfalarını okumanızda bir sakınca görmedim ben, buyrun okuyun, zaten sonra gidip alırsınız.



Aklıma geldi, kitabın beni rahatsız eden bir diğer yönü de kapağı. Bu kitabu bu kapağı haketmiyor.
İşte bu da kapağı. bu kitabın kapak tasarımını bana verseler mükemmel işler çıkartabilirdim ortaya.


2 yorum:

  1. En yakın zamanda okunmalı şeklinde listeme dahil oldu.

    YanıtlaSil
  2. Dönemin Avrupa'sının fakir insanlar üzerinden yükselişini ve dönemin geçim sıkıntlarını dile getiren, diğer yapıtlarından farklı. Bambaşka bir güzelliğe ve içeriğe sahip

    YanıtlaSil