10 Ağustos 2013 Cumartesi

Yaklaşık 5 yıl önce, neyim vardı hatırlamıyorum, tek başıma yürüyordum. Sinemanın önünden geçerken afişlere baktığımda görmüştüm filmi.Saniyelik bir kararla bilet alıp girdim ilk seansa. Tek başına izlemenin tehlikeli olacağı bir film. Yalnız kalıp düşünme, kendi hayatını izleme fırsatı gibiydi belki de.

Biraz önce tekrar izledim bu filmi. Yine ani bir kararla. İlk izlememin üzerinden geçen 5 yılda çok kez izledim. Çok kez kendimi buldum, çok kez hayatımın merkezine koydum bu filmi. Çok kez alıntı yaptım, çok kez andım, çok kez hüzünlendim müziklerinde. Hayatımda ilk kez kendi isteğimle şarap almıştım bir gün, ilk kez içtiğim şaraba yakıştırmıştım bu filmi. Ama bu defa, beklediğim gibi olmadı. Bu defa dudağımın kenarında minik bir gülümseme bırakmadı. Bu film ilk kez bu kadar acıttı.

Defalarca izleyip kendimi bulduğum bu film ilk kez korkuttu beni. Dizlerimi göğüsüme çekip izledim, öylesine korktum kendimde. Bu kadar korkunç bir adam mıydım? Gerçekten bu kadar olabilir miydim? Hayatımda süre gelen olayların bu filmde 5 yıl önce çekilmiş olması, benzer karakterlerin bu denli düzensiz yerleştirilmiş olması mümkün müydü?

İlk defa ağırlaştı gözyaşlarım izlerken. İlk defa böyle oldum. İlk defa yarım bıraktım filmi kendi isteğimle. Kendime adadığım bu filmi yarım bıraktım. Sonundan korktum. Sonunu kendime yakıştırmaktan korktum.

Birkaç damla yaş süzüldü gözlerimden. Kapattıktan sonra ekrana bakakaldım, dizlerimi tutuyordum hala. gözlerimi kaçırdım. Biliyordum sonunu, kahretsin ki ezbere biliyordum.

Acı her zaman acı değildir ama. Acı yaşadığını hissettirir insana, hissettirirmiş. Acı, farkındalığı arttırıp bilinçlendirirmiş insanı.

Bu filmi bu aralar izleme kararı almam belki de hayatımda aldığım en güzel karar oldu. İçine girdiğim süreçte nasıl bir insan olduğumu hatırlattı. Ne yapacağım konusunda değil de, ne yapmayacağım konusunda yardımcı oldu. Sanki ilahi bir güç, umarsız bir hatadan döndürmek için bir şeyler gösterdi bana. Sanki o ilahi güç nasıl bir adam olduğumu hatırlamam için bu filmi karşıma çıkartıp kendimi izletti bana.

Güzel şeyler oluyor, daha güzel şeyler olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder